Avtist in pločevinka coca cole

Na strani The Mighty sem našla zelo lepo ponazoritev, enega od možnih primerov, kako po povsem navadnem šolskem dnevu otrok s spektroavtistično motnjjo doživi meltdown ob koncu dneva. To pojasnjuje situacijo, ko otrok ne mara v šolo, če pa že gre, ima ob prihodu domov popoln izpad. Avtor zapisa ima predavanja za osveščanje o avtizmu. Doživljanje otrok s spektroavtistično motnjo ponazarja s pločevinko gazirane pijače.

Desetletnega dečka zjutraj zbudijo, svetloba se blešči. Pločevinka se strese. Deček se umije, obleče, hlače ga tiščijo, listek na majici ga moti. Pločevinka se strese. V zajtrku ne more uživati, saj misli samo na neudobna oblačila. Zapusti hišo, sede v mrzel avto, pas ga tišči. Pločevinka se trese. Na šolskem dvorišču zapusti avto in se znajde v množici otrok, ki hitijo in tekajo, ne ve, kam bi se jim umaknil. Pločevinka se trese, trese, trese. Zatem zazvoni šolski zvonec, dečku je, kot bi ga s kladivom po glavi, zatisne si ušesa, a ne pomaga. Zadnji vstopi v razred, vsi ga gledajo. Pločevinka se trese. Učitelj mu reče, naj sede, a vse kar on sliši je njegovo ime. Ne more se zbrati, posnema to, kar delajo sošolci. Pločevinka se trese. Pomirja ga kotaljenje svinčnika po mizi in opazovanje igre svetlobe. Učitelj ga opozori. Pločevinka se trese. Ko zazvoni za odmor, se pločevinka nadvse močno trese. Množica otrok kriči. Rad bi se družil s sošolci, a mu ne uspe. Senzorna preobremenjenost se stopnjuje do konca pouka. Pločevinka se trese, trese, trese. Ko pride konec pouka domov v varno okolje, do kraja napeti živci popustijo. Pločevinka se odpre, eksplodira.

V šoli se sprašujejo, zakaj deček ne mara šole, saj se mu prilagajajo in ga imajo lepo. Starši se sprašujejo, kaj je v šoli narobe, da pride deček tako psihično razrvan domov.  Odgovor je v spektroavtistični motnji in senzorni preobčutljivosti.

Foto: Pixabay

Dodaj odgovor