Kako se izogniti virusu

Novi virus je tu. Četudi nekateri trdijo, da ni nič hujši kot gripa, si ga ne želim preizkusiti. Pri mnogih mine bolezen neopazno, lahko kot blagi prehlad ali pa kot težko obolenje, v določenih primerih se konča s smrtjo. Tveganje za težji potek je pri določenih kroničnih bolnikih, pri starejših in pri tistih s preveliko telesno težo.

V ZDA je največ primerov nove virusne bolezni, zato sem pogledala stran njihovega Centra za nadzor bolezni. Našla sem veliko uporabnih in najnovejših koristnih informacij. Med drugim je tudi seznam skupin, ki so bolj ogrožene in napotki, kaj lahko storijo. Poglejmo si napotke starejšim

“Ljudje, stari 65 let in več

Starejši odrasli, stari 65 let in več, so izpostavljeni večjemu tveganju za težak potek bolezni in smrt zaradi COVID-19.

Ukrepi, ki jih je treba izvesti

  • Jemljite zdravila za vsako zdravstveno stanje natanko tako, kot je predpisano.
  • Upoštevajte nasvete svojega zdravnika.
  • Izdelajte  načrt oskrbe,  ki povzema vaša zdravstvena stanja in trenutna zdravljenja.
  • Pripravite se, da boste dalj časa ostali doma  .

Zakaj ste morda bolj izpostavljeni tveganju

Čeprav lahko bolezen COVID-19 prizadene katero koli skupino, starejši kot ste, večje je tveganje za resne bolezni. Osem od desetih smrti, o katerih so poročali v ZDA, je bilo pri  odraslih 65 let ali več ; tveganje za smrt je največje pri tistih 85 let ali več. Imunski sistem starejših odraslih oslabi s starostjo, zaradi česar se je težje boriti proti okužbam. Tudi starejši odrasli imajo pogosto kronične bolezni, ki lahko povečajo tveganje za hude bolezni zaradi COVID-19.”

Več si lahko preberete tu.

V tem času je še posebej pomembno, da živimo zdravo. Prvi pogoj je dovolj spanja. Na noč potrebujemo 7 do 8 ur, ne več in ne manj. Znanstveniki ugotavljajo, da premalo spanja slabi imunski sistem.

Drugi pomemben dejavnik je uživanje dovolj vode. Telo mora biti primerno hidrirano, da lahko vsi organski sistemi primerno delujejo. V starejših letih se zmanjša občutek žeje, zato moramo zavestno piti vodo ves dan. Dnevna količina skupaj s tisto v hrani naj bi bila okoli dva litra.

Še vedno velja za zdravo hrano mediteranska – veliko zelenjave, stročnice, ribe, polnovredne žitarice. Najpomembnejše pa je, da se ne prenajedamo. Od mize naj bi šli, preden smo siti.

Za zdravje je pomembno tudi dobro psihično počutje in razgradnja stresa. Prav je, da se ukvarjamo z dejavnostmi, ki nas veselijo, ki nam nudijo zadovoljstvo, občutek, da smo koristni.

Naposled in ne nazadnje pa je pomembno gibanje. To je lahko vsakdanje delo na vrtu, nadvse koristen pa je sprehod po gozdu.

Skrbimo za svoje zdravje še posebej v času pandemije in ne hodimo v množice, komunicirajmo po telefonu in internetu. Če že moramo v trgovino, ne pozabimo maske ter na razkuževanje in umivanje rok. Imejmo se lepo in ostanimo zdravi.

Foto: Pixabay

Dodaj odgovor