Ali poznamo koristi ajde

Če bi vedeli, kako dragocena je ajda, bi jo pogosteje imeli na jedilniku. Koristi za nižanje vrednosti holesterola, niža krvni pritisk, krepi kapilare, ureja krvni sladkor. Zadnje študije kažejo, da naj bi ajda in še posebej nakaljena ajda, imela pozitiven učinek tudi na psihično počutje. Redno uživanje ajde naj bi pomagalo proti izgorelosti. Fosfolipidi v ajdovih kalčkih zmanjšujejo tesnobo in izboljšujejo razpoloženje. Dober vpliv naj bi imela tudi na preprečevanje Alzheimerjeve bolezni.

Na portalu Prehrana.si so zapisali podatke o hranilni vrednosti ajde na 100 g:

Energijska vrednost  343 kcal 
 Ogljikovi hidrati 71,5 g
   od tega vlaknine 10 g
 Maščobe 3,4 g
   od tega nasičene 0,741 g
 Beljakovine 13,25 g
 Natrij 1 mg

Seme ajde vsebuje škrob ter veliko dragocenih sestavin, kot so proteini, antioksidanti, elementi v sledovih ter prehranska vlaknina.

Visoka biološka vrednost je posledica velike vsebnosti esencialnih aminokislin,posebno lizina, treonina, triptofana in žveplo vsebujočih aminokislin cisteina in metionina. Ne vsebuje glutena, zato jo lahko uživajo tudi bolniki s celiakijo oziroma se uporablja v brezglutenskih dietah.

Marsikoga moti izrazit okus ajdove kaše. Pred leti mi ta okus ni ustrezal, vendar sem se počasi privadila in mi je zdaj všeč. Ajdovo kašo sem najprej začela uporabljati postopno kot dodatek v zelenjavnih juhah, v enolončnicah, dodatek k ješprenju.

Ajdova kaša je uporabna v najrazličnejših receptih – od juh do prilog, glavnih jedi in sladic.

Na portalu Prehrana si, so tudi recepti. Veliko zanimivih in uporabnih informacij sem našla na nemški strani buchweizen-infos.de.  Zanimive informacije pa so tudi v Wikipwdiji.

Dodaj odgovor