Cvetača z jogurtom in kurkumo

Danes sem si pripravila za kosilo cvetačo z jogurtom in kurkumo.

Cvetačo sem očistila in jo v osoljeni vodi skuhala. Pazila sem, da se ni razkuhala. Ostati mora čvrsta. Do mehkega jo skuham le takrat, če jo zmečkam v pire. Vodo sem odlila in jo porabila za juho. Jogurtu sem dodala začimbe: kurkumo in muškatov orešček. Cvetčo sem prelila z začinjenim jogurtom in posula s peteršiljem.

Če poleg takšne cvetače pripravite še pečen tofu ali pa piščančji zrezek, je to lahko beljakovinski obrok v ločevalni dieti. V klasičnem obroku pa dodam še pire krompir ali riž.

Cvetača vsebuje veliko fitohranil. Je odličen vir vitaminov C in K ter pomemben vir vitamina B6, folata, vlaknin, mangana. Vsebuje veliko mineralov, najpomembnejši med njimi je kalij. Kot druge križnice vsebuje sulforafan. Zamrznjena cvetača ohrani vsa hranila kot sveža.

Koristi za zdravje: Treniranje jetrnih celic s snovmi iz cvetače zmanjšajo proizvodnjo lipidov, ki zvišujejo tveganje za srčne bolezni. Velik vnos cvetače znižuje tveganje za agresivno obliko raka na prostati. Njena visoka vsebnost vitamina B6 zavira vnetja, s katerimi je povezan nastanek mnogih bolezni. Vitamin K je pomemben pri strjevanju krvi. Zaradi lahko prebavljivih beljakovin, je izredno primerna tudi kot prehrana za želodčne in črevesne bolnike ter za ljudi s sladkorno boleznijo in kot dietno živilo. Hranilna vrednost 100 g cvetače ima 22 kalorij.  ( Vir: Kalček )

Prehrana s cvetačo omogoča odvajanje vode, pomaga pri težavah ledvic in mehurja, pospešuje nastajanje krvi, krepi imunski sistem, preprečuje okužbe, znižuje krvni tlak ter zmanjšuje tveganje za nastanek raka. ( Vir: Kalček )

Dodaj odgovor