Kaj se zgodi, če imate pametni telefon v postelji

Ali ste vedeli, da je potrebno odložiti tablico, računalnik in telefon dve uri pred spanjem? National Sleep Foundation (NSF ) odkriva pomembne povezave med uporabo tehnologije v postelji in zdravim spanjem. Oseminštirideset odstotkov odraslih Američanov je poročalo o uporabi naprave, kot je računalnik, tablični računalnik ali pametni telefon v postelji, preden poskušajo zaspati. Znanstveniki so ugotovili, da modra svetloba, ki seva iz naprave, moti izločanje spalnega hormona melatonina. Torej, če greste spat ob 11. uri, odložite elektronske naprave ob 9. Če želite dobro spati in se zbuditi spočiti ter polni energije, pojdite spat prej. Raziskave so potrdile staro modrost, da je najpomembnejše spanje pred polnočjo. Takšno spanje je usklajeno z naravnim dnevnim ritmom, saj je pred ponočjo telesna temperatura najnižja in takrat je spanec najtrdnejši.

Premalo spanja vodi v razne bolezni kot so srčno-žilne, metabolni sindrom, demenca in poslediično v prezgodnjo smrt.

Trajanje spanja in debelost

Kronično omejevanje spanja je povezano tudi z debelostjo. Več o tveganjih, ki jih prinaša debelost je tu. Opravljenih je bilo na stotine študij, ki raziskujejo vpliv spanja na težo. Večina takih študij pri odraslih in večina študij pri otrocih je pokazala, da je nezadostno spanje povezano s povečanim tveganjem za debelost. “Zanimivo je, da razmerje med trajanjem spanja in debelostjo ni nujno linearno; Wisconsin Cohort študija spanja je ugotovila povezavo v obliki črke U med trajanjem spanja in debelostjo, pri čemer tako kratka kot dolga spanca povezujeta s povečanim tveganjem za prisotnost višjega indeksa telesne mase (ITM); najnižji ITM je bil opažen pri posameznikih, ki so spali povprečno 7,7 h / noč. “ navajajo v strokovnem članku Vloga kakovosti spanja v metabolnem sindromu (Dove Medical Press). Za ljudi, ki premalo spijo, je značilna trebušna maščoba in posledično so prisotne bolezni, ki so povezane z debelostjo – hipertenzija, povišan holesterol, diabetes.

V svoj program sprememb za zdravo življenje bo nujno vključiti tudi vsaj sedem ur spanja na noč, saj če bomo daljšali dneve na račun spanja, bomo skrajšali življenje.

Foto: Pixabay

Dodaj odgovor