Koliko sadja za boljše počutje?

Na strani Inštituta za nutricionistiko sem našla zanimive informacije o povezavi zaužite hrane z razpoloženjem.

“Znanstveniki so raziskovali razmerje med vnosom različnih živil in čustvi. 281 oseb je pisalo prehranski dnevnik 21 dni, hkrati pa so vsak večer spremljali njihovo počutje.Rezultati so pokazali močno zvezo med zaužito hrano in razpoloženjem. Udeleženci raziskave so navajali prijetno počutje, srečo in energičnost v dneh, ko so zaužili več sadja in zelenjave. Znanstveniki so ugotovili, da se učinek zaužitega sadja in zelenjave na počutje pokaže že naslednji dan od dne, ko smo zaužili veliko tovrstne hrane.”

Postavlja se vprašanje, koliko sadja in zelenjave je potrebno pojesti za dobro počutje

Strokovnjaki ugotavljajo, da bi za opazen učinek na psihično počutje morali zaužiti približno 7-8 obrokov sadja in zelenjave na dan, pri čemer en obrok pomeni približno pol skodelice oziroma približno 80g. Če preračunamo, vidimo, da se nam bo razpoloženje izboljšalo, če bomo dnevno pojedli 560 do 640 gramov sadja in zelenjave. Če ste pomislili, kako, naj pojem 8 obrokov sadja in zelenjave, pa je teh 8 obrokov preračunanih v težo povsem sprejemljivo. Samo pomislite, kako hitro zmanjka kilogram banan, jabolk ali mandarin. Torej za dobro počutje in zdravje vključimo v uravnoteženo raznovrstno kalorično ne prebogato prehrano vsaj dobrega pol kilograma sadja in zelenjave dnevno.

Foto: Pixabay

Dodaj odgovor