Hujšati, ne hujšati?

V zadnjih letih sem pridobila kar nekaj kilogramov. Literaturo in članke o zdravi prehrani pa spremljam že dalj časa. Ko se je  na tehtnici pojavila številka 90, sem se zamislila in si rekla, da je skrajni čas za ukrepanje, premalo je proučevanje teorije. Čez poletje sem si izdatno privoščila bučke in kumarice z manj mastnim jogurtom. V treh mesecih se mi je teža znižala za šest kilogramov. Potem pa mi je pod roke prišel članek, v katerem priznana strokovnjakinja za prehrano opozarja, naj starejši hujšajo samo pod zdravnikovim nadzorom, sicer pa je pri starejših bolje kakšen kilogram več kot premalo.  Počutje me odvrača od strinjanja s tem. Ampak, kaj če je hujšanje na lastno pest nevarno. Kje so pasti?

Poznam vrsto diet. Ko sem bila v gimnaziji, sem imela sošolko, ki je kljub lepi postavi pogosto “bila na jajcih”, kot je sama rekla. Imela je holliwoodsko  dieto. Pri tej dieti poje pri vsakem obroku po dve jajci in seveda manj druge hrana. Dieta je učinkovita, vendar preveč enostranska.

Sodelavka je zelo shujšala z dieto z zeljno juho. Tudi jaz sem v preteklosti to poskušala. Prvi dan je juha dobra, okusna. Jedla sem jo ves dan. Drugi dan ni bila več tako dobra, tretji dan pa je nisem več mogla videti. Vsak dan pa so poleg zeljne juhe, ki je pravzaprav zelenjavna juha z najrazličnejšo zelenjavo, dovoljena še druga točno določena živila. Zastopana so tudi živila iz vseh skupin in je po moji oceni kar dobra dieta za tistega, ki se je lahko drži. Dieta se izvaja en teden, po enotedenski pavzi pa se lahko spet ponovi.

Nekatere prisegajo na ločevalno dieto. Obstaja brošura z jedilniki za 90 dni.

Razen teh je še vrsta drugih diet za hujšanje vse do posta z zeliščnimi čaji ali posta z zelenjavnimi sokovi.Priljubljen je tudi lunin post, ko se ob lunini meni 24 ur pije samo voda in nič hrane.

Po 60. letu starosti pa so te hitre diete vprašljive. Nisem se mogla sprijazniti s tem, da bi do smrti prenašala odvečno breme dobrih 20 kilogramov, pa sem pobrskala po spletu.

Na strani Klinike Mayo in healthyeating sem našla odgovore na moja vprašanja. Hujšanje po 60 letu je problematično, ker je tveganje, da se prej izgubi mišično maso, kot maščevje. To se prepreči s fizično aktivnostjo in  zdravo prehrano. Povečati je potrebno količino beljakovin v prehrani in sicer 1 gram beljakovin na 1 kilogram telesne teže dnevno, sicer pa morajo biti polnovredna živila brez sladkorja in manj maščob.Težišče je na zelenjavi. V prehrano dodamo kakovostna jajca, manj mastne mlečne izdelke, perutninsko meso brez kože, ribe, sojo in  druge stročnice..

Pomembno je, da porabimo več kalorij, kot jih dobimo s hrano. Nujne so vaje za moč in najmanj pol ure gibanja vsak dan, da ohranimo mišično maso.

 

Danes sem si pripravila za kosilo cvetačo z jogurtom in kurkumo. Cvetačo sem skuhala, vodo sem odlila in jo porabila za juho. dodala sem začimbe: kurkumo in muškatov orešček. Prelila sem z jogurtom in posula s peteršiljem. Bilo je okusno.

 

 

 

 

 

Dodaj odgovor