Kaj bo, če pojeste vsak dan dve

Časopise in splet preplavljajo članki o zdravi prehrani. Pojavljajo se zapisi o raznih superživilih. Sodobnemu človeku hrana ne pomeni le preživetja, pač pa mora hrana prinašati tudi zdravje. Superživila so polna pomembnih koristnih snovi. Eno izmed superživil, ki ga na spletu prikazujejo ljudem všečno, so jajca. Jajca so odlično superživilo. Holivudska shujševalna dieta temelji na jajcih – en teden pojeste pri vsakem obroku dve trdo kuhani jajci.

Jajca so dolgo veljala za nezdravo živilo. Poiskala sem nekaj preverjenih dejstev. Tu je 10 pozitivnih lastnosti:

  • jajca vsebujejo veliko pomembnih hranil: vitamin A, B5, B2, B6, B12, E, D, K, folno kislino ter elemente fosfor, selen, kalcij in cink.
  • Jajce vsebuje tudi antioksidanta lutein in zeaksantin, ki sta potrebna za zdravje oči.
  • Jajca imajo veliko holesterola, vendar uživanje jajc ne vpliva na holesterol v krvi pri večini ljudi, kot ugotavljajo nekatere študije
  • Uživanje jajc vodi k povišani ravni HDL (“dobrega”) holesterola, kar je povezano z manjšim tveganjem številnih bolezni.
  • Jajca so med najboljšimi prehranskimi viri holina, hranilo, ki je izjemno pomembno, vendar ga večina ljudi ne dobi dovolj z drugo hrano.
  • Zdi se, da uživanje jajc spreminja slab holesterol LDL v dobrega HDL, kar je povezano z zmanjšanim tveganjem za bolezni srca.
  • Zdi se, da uživanje jajc spreminja slab holesterol LDL v dobrega HDL, kar je povezano z zmanjšanim tveganjem za bolezni srca.
  • Obogatena in pašna jajca omega-3 lahko vsebujejo velike količine omega-3 maščobnih kislin. Uživanje teh vrst jajc je učinkovit način za zmanjšanje trigliceridov v krvi.
  • Jajca so precej visoko kakovostna živalska beljakovina in vsebujejo vse esencialne aminokisline, ki jih ljudje potrebujejo.
  • Številne študije so preučevale vnos jajc in tveganje za srčne bolezni ter niso našle povezave. Vendar pa so nekatere študije pokazale povečano tveganje pri ljudeh s sladkorno boleznijo tipa 2.
  • Jajca so zelo nasitna in lahko vplivajo na zmanjšan vnos kalorij.Redno uživanje jajc lahko spodbudi hujšanje.

Pomembno je pravilno ravnanje z jajci, da se ohranijo vse dobre lastnosti.

Ameriško združenje za srce (American hearth asociation AHA) je leta 2000 revidiralo svoje prehranske smernice, ki zdravim odraslim dovoljujejo 1 jajce dnevno. Še vedno priporočajo, naj dnevni vnos holesterola ne preseže 300 mg. Eno veliko jajce vsebuje 213 mg holesterola. Še vedno velja, da naj se vsi, ki imajo povišane vrednosti holesterola, posvetujejo o prehrani s svojim zdravnikom – torej tudi o primerni količini jajc.

Moj odgovor na vprašanje v naslovu je: kmalu se vam bodo jajca uprla, da jih niti videti ne boste mogli, če boste vsak dan pojedli dve ali celo tri. Za spremembo pa poskusite jajce obogateno s kolobarjem paprike, kot je na sliki. Dober tek.

Dodaj odgovor