Kaj se zgodi, če premalo pijete

Veliko ljudi se ne zaveda, kako pomembno je, da vsakodnevno popijemo dovolj vode. Temeljno načelo ravnotežja tekočin je, da mora količina vode, ki jo izgubimo iz telesa, biti enaka količini vode, ki jo popijemo ozirima zaužijemo s hrano. Vodo izgubljamo z dihanjem, kašljanjem, z urinom, z blatom in drugimi telesnimi izloćki.

Ljudje lahko preživijo 4 do 6 tednov brez hrane, vendar le nekaj dni brez vode. Voda je potrebna za številne fiziološke procese in biokemične reakcije, kot so presnova, krvni obtok, odstranjevanje odpadkov in razstrupljanje ter uravnavanje telesne temperature.

Žeja se pojavi takoj, ko izgubite 1-2% celotne vsebnosti vode, toda do takrat je že nastopila zgodnja faza dehidracije.

Možni znaki pomanjkanja vode v telesu:

  • Utrujenost in omotica
  • Nihanje v razpoloženju
  • Glavoboli
  • Želja po sladkorju
  • Pomanjkanje koncentracije
  • Mišični krči
  • Zaprtje
  • Suha koža in izrazite gube
  • Redko uriniranje; temen koncentrirani urin
  • Slab zadah
  • Bolečina v sklepih

Huda dehidracija je nevarna, zato je v vročini potrebno še posebej skrbeti, da otroci in predvsem dojenčki dovolj pijejo. Pogosto starejši ljudje slabše zaznavajo žejo in zato morajo zavestno srbeti za dovolj vode.

Kronična dehidracija v telesu poškoduje organe in vodi v bolezen. Tukaj je nekaj posledic kronične dehidracije:

-Pomanjkanje vode in alkalnih mineralov, kot sta magnezij in kalcij v telesu, lahko povzroči različne prebavne motnje.

-Ko je telo pravilno hidrirano, sestavlja kri običajno 92% vode. Vendar, ko je dehidrirana, postane gostejša, kar vodi do visokega krvnega tlaka P

-Telo ustvarja več holesterola, da prepreči izgubo vode iz celic.

-Dehidracija v telesu odvzema tekočine okoli možganskih celic, kar povzroča migrene in glavobole.

-Dehidracija oslabi hrustanec, kar vodi v bolečino in nelagodje v sklepih.

-Da bi ohranili vodo, telo stisne dihalne poti, in poveča nivo histamina.

-Nakopičene kisline in toksini ustvarjajo primerno bakterijsko okolje, ki vodi do vnetja, tvorbe kamnov in okužb.

-Dehidracija ovira odstranjevanje toksinov skozi kožo, kar vodi do kožnih motenj, kot so gubice, luskavica, dermatitis in razbarvanje.

Količina vode se spreminja glede na posameznika, saj je odvisna od količine telesne aktivnosti in od temperature in vlažnosti okolja.  V ZDA je referenčni dnevni vnos (RDI) za vodo 3,7 litra na dan (l / dan) za moške starejše od 18 let, in 2,7 l / dan za ženske, starejše od 18 let  vključno z vsebovano vodo v hrani, pijači in pitni vodi. Pogosto je napačno prepričanje, da bi vsakdo moral piti dva litra vode vode na dan, na dan. Na primer, ljudje v bolj vročih podnebjih bodo potrebovali večji vnos vode kot tisti v hladnejših podnebjih. Žeja posameznika je boljši vodnik za to, koliko vode potrebujejo, namesto določene, fiksne številke. Bolj prilagodljiva smernica je, da mora normalna oseba urinirati 4-krat na dan, urin pa mora biti svetlo rumene barve.

Potrebna je stalna oskrba za obnavljanje izgubljenih tekočin zaradi normalnih fizioloških aktivnosti, kot so dihanje, potenje in uriniranje,  kar pomeni, da je potrebno 2 do 3 l vode na dan za moške in 1 do 2 l vode na dan za ženske zaužiti kot tekočino, da ustreza priporočenemu dnevnemu vnosu (RDI).

Vir: Wikipedia

Healthy Food House

Foto: Pixabay

Dodaj odgovor