Kaj moramo spremeniti po šestdesetem

Skoraj vsak drugi odrasel v Sloveniji in vsak peti v svetu ima previsok krvni pritisk. Zdravniki pravijo, da smo sami krivi. Dodajajo, da vendarle tudi genetika prispeva nekaj – če so starši imeli težave s hipertenzijo, jih bomo verjetno imeli tudi mi.

Pravijo, da je s povišanim pritiskom potrebno iti k specialistu, po drugi strani pa lahko največ naredimo sami. Poiskala sem nekaj informacij o tem, kako lahko obvladujemo to težavo brez zdravil. Poglejmo, kaj moramo v svojem življenjskem stilu spremeniti oziroma, kaj je potrebno napraviti:

Dovolj spati: odrasel človek potrebuje 7 do 8 ur spanja na noč. več spanja ne koristi, kronično pomanjkanje pa vodi do vrste bolezni med drugim do povišanega krvnega pritiska.

Povečati fizično aktivnost: Znano je, da naj bi bil človek dnevno fizično aktiven vsaj pol ure in to najmanj pet dni v tednu. Priporočlivo je, da se zjutraj telovadi. Kasneje pa najmanj 20 minut intenzivne hoje. To naj bi bilo dovolj.

Zmanjšati telesno težo: če je vaš indeks telesne teže nad 25 (tako kot moj), bomo morali shujšati. Za preprečevanje srčnih obolenj je zelo pomemben obseg pasu, ki pri ženskah naj ne bi bil večji od 80 cm in pri moških od 94. Več o tem si preberite na Lekovi strani. Če smo stari nad 60 ali 65 je dobro posvetovati se z zdravnikom ali prehranskim strokovnjakom. Poskrbeti moramo, da zaužijemo dovolj beljakovin in, da smo dovolj fizično aktivni, ker je sicer nevarno, da bi prej izgubili mišično maso, kot pa maščobo.

Zmanjšati stres: razmislimo, kateri zunanji dejavniki nam povzročajo stres in poglejmo, kaj lahko s čim odpravimo. Če to ni možno, se poslužimo katere izmed metod in tehnik razbremenitve in sprostitve. Poiščimo si dejavnost, ki nas veseli (slikanje, petje v zboru, kvačkanje…), pojdimo na jogo, tai chi, avtogeni trening. Družimo se s prijatelji, ki nas razumejo in podpirajo.

Spremeniti prehrano: strokovnjaki priporočajo DASH dieto. Tu gre za zdravo prehrano z več zelenjave, več stročnic, manj soli, manj sladkorja in manj bele moke. “Ameriški zdravstveni strokovnjaki so dieto označili kot najboljšo in najbolj zdravo. Dieta svoje učinke na zdravje pokaže že v 8 – 14 dneh. Dieta je zelo učinkovita pri izgubi odvečne teže in zahteva uživanja veliko zelenjave in sadja. “so zapisali na portalu Hujšanje.info. Več lahko preberete tu.

Manj natrija, več kalija: Natrija potrebujemo veliko manj, kot ga navadno zaužijemo s soljo. Pripravljena živila, ki jih kupimo, imajo navadno preveč natrija. Prav je, če preberemo, kaj piše na izdelku, ki ga kupimo. Sol lahko postopno omejujemo in naš okus se bo prilagodil. V hrano dodamo več začimb in zelišč in okus bo poln tudi ob manj soli. V prehrano vključimo živila z več kalija in sicer: fižol, banane, rdečo peso, sladki krompir, melone.

Za preprečevanje srčno-žilnih obolenj koristi tudi česen, olje črne kumine in omega 3 maščobne kisline.

Seveda se je ob povišanem krvnem pritisku potrebno posvetovati z zdravnikom, kot preventivo pa lahko upoštevamo dejstvo, da je za zdravje potrebno spremeniti življenjski slog, ki vključuje prehrano brez “belih strupov – sol, sladkor, bela moka” in redno vsakodnevno gibanje. Ničesar nisem rekla o razvadah in strupih, za katere vemo vsi, da ne sodijo v zdravo življenje in se jim je dobro čim prej odreči – torej nič tobaka, ne več kot en kozarček vina, če sploh in zmerno s kavo. Nekje sem zasledila, da so tri kavice sprejemljive.

Foto: Pixabay

Dodaj odgovor