Zdravo pri težavah s holesterolom

Zahotelo se mi je kisle repe. Pravo presenečenje sem doživela, ko sem ugotovila, da je znatno dražja, kot je bila spomladi. Še vedno pa je  cenejša kot zelenjava, za katero ni zdaj sezona – recimo bučke ali paprika. Dober okus in hranilna vrednost odtehta ceno. V Hoferju sem dobila še manjšo pločevinko fižola in ajdovo kašo.

Ajda ima izrazit okus, ki marsikomu ne ugaja, meni pa se zdi odlična. Poiskala sem informacije o prehranski vrednosti. Na strani Inštituta za nutricionistiko je opisana. Ajda vsebuje visoko kakovostne beljakovine in vrsto koristnih snovi kot so flavonoidi in flavoni ter fitosteroli. Koristen učinek ima na nekatere kronične bolezni: povišan holesterol, povišan krvni pritisk, diabetes.

Kisla repa je odlična zimska zelenjava. Ima zelo nizko kalorično vrednost– 100 g repe ima samo 20 kcal, vsebuje pa veliko antioksidantov.

Fižol je vir rastlinskih beljakovin in dobro nadomestilo za meso.

Tako sem pripravila odličen okusen in zdrav obrok.

Kisla repa

Sestavine: ½ kg kisle repe, 1 žlica oljčnega olja, kumina, kurkuma, 1 drobna čebula,  2 žlici ovsenih kosmičev

Priprava: Sesekljam čebulo in jo na olju pražim toliko, da postekleni. Dodam kislo repo in prilijem malo vode. Dušim, da se repa zmehča. Dodam fižol iz konzerve.  Zgostim z ovsenimi kosmiči in začinim s kumino in kurkumo.

Ajdova kaša: 150g ajdove kaše operem in jo dam kuhat v osoljeno vrelo vodo. Ko je kuhana, jo zabelim z ocvirki. Za vegetarijance se namesto ocvirkov pripravi zabela iz oljčnega olja in sezama.

Z malo dela in poceni je pripravljeno  zdravo in okusno kosilo.

Dodaj odgovor