Koliko časa prespite?

Statistike o tem, koliko časa spimo, so različne. Vse več ljudi hodi spat pozno ponoči in zgodaj vstaja. Pravijo, da je tri ali štiri ure dovolj in se povsem dobro počutijo.

Kdor zjutraj spi, veliko lepega zamudi, pravijo tisti, ki zgodaj vstajajo. Res je, da so jutra najlepša zjutraj. Nekoč smo bili vezani na dnevno svetlobo. Spomnim se mojih zgodnjih let, ko nismo imeli elektrike. Ob petrolejki nismo bedeli pozno v noč. Tam nekje ob osmi uri zvečer smo odhajali spat. Ko smo dobili televizor se nam je dan podaljšal tja do pol desete ure zvečer. Danes je zabava 24 ur na dan, hkrati pa nas življenje sili v delo ob vsakem času. Če smo zaspani, si do budnosti pomagamo s čudovitimi energetskimi napitki. Rezultat je, da si na minimum skrajšamo spanje.

Hitimo, da ne bi česa zamudili. Vtis je, kot ga imamo odmerjene ure budnega življenja. Ob premalo spanja na dolgi rok se nam pojavijo zdravstvene težave vkjljučno z upadom kognitivnih sposobnosti in demenco.

Odrasel človek potrebuje 7 do 9 ur spanja na noč, da se telesno in psihično odpočije in regenerira. Kumulativni učinek pomanjkanja spanja je lahko uničujoč za naše zdravje.  Kronično pomanjkanje spanja vodi do srčno-žilnih bolezni. Pogost je povišan krvni pritisk. Ljudje s premalo spanja in nočnega počitka težko ohranjajo zdravo telesno težo. Ugotavljajo, da je premalo spanja tudi dejavnik tveganja za nekatera rakava obolenja. V spominu mi je ostala pripoved pacienta na onkološkem inštitutu. Bil je v najlepših letih, ni jih še dopolnil 40 in je imel pljučnega raka. Zaradi bolezni ponoči ni mogel spati. Sotrpinu je potožil, da obžaluje vse tiste noči, ki jih je prebedel zaradi gradnje hiše, sedaj je hiša pod streho, pripravljena za vselitev, on pa se tu bori z boleznijo. Prej je premalo spal zaradi dela, sedaj zaradi bolezni.

Tu je seznam tveganj zaradi premalo spanja: https://sociala.si/tveganja-in-bolezni-zaradi-premalo-spanja/https://sociala.si/tveganja-in-bolezni-zaradi-premalo-spanja/

Dodaj odgovor