Koliko zelenjave za zdravje

Ali veste, da čebula in česen zmanjšujeta možnost za nastanek raka na želodcu in debelem črevesu. Če jeste več sadja in zelenjave deluje to preventivno še na številne druge oblike raka, vključno s pljučnim rakom, rakom prostate in jeter. Pomembno vlogo pri preprečevanju nastanka tumorjev ima tudi zelenjava iz družine kapusnic, predvsem brokoli in cvetača. Študije kažejo, da je kar 35% rakavih obolenj povezanih s prehrano, med drugim je pomembna zadostna količina sadja in zelenjave.

Uživanje zelenjave in sadja ima številne koristi za zdravje. Te predstavljajo razen zmanjšanja tveganja za različne vrste raka, še ugoden vpliv na preprečevanje hipertenzije, bolezni srca, kapi in sladkorne bolezni. “Številne epidemiološke študije so pokazale, da prehrana, bogata s sadjem in zelenjavo, zmanjšuje tveganje za nastanek srčno-žilnih obolenj, pri čemer se pozitiven učinek pozna že pri dveh porcijah zelenjave in sadja na dan, varovalni učinek pa se povečuje celo do desetih porcij na dan.”- so zapisali na Prehrana.si

Pa ste vedeli, koliko je pet obrokov ali porcij sadja in zelenjave na dan, kot priporočajo smernice zdrave prehrane. Pod pojmom obrok si navadno predstavljamo zatrk, kosilo, večerjo, malico. Ob navajanju, da je za zdravje potrebno pojesti pet obrokov zelanjave in sadja sem si predstavljala, da je potrebno jesti petkrat na dan in pri vsakem obroku imeti tudi sadje in zelenjavo. Ko sem iskala informacijo o količini, sem na ameriških straneh dobila informacijo, da je obrok (serving) ena skodelica. To mi ni povedalo kaj dosti, saj so skodelice najrazličnejših velikosti.

Danes pa sem na našem portalu, ki ima verodostojne informacije na podlagi znanstveno preverjenih dejstev Prehrana.si našla pravi podatek: “Za splošno populacijo se priporoča vsakodnevno uživanje zelenjave in sadja (ki naj bosta pestra in čim bolj raznolikih barv) v količini od 400 do 650 gramov, odvisno od naših energijskih potreb. Priporočila za zelenjavo so višja (vsaj 250 g zelenjave, krompir je izključen, in 150 g sadja), epidemiološke raziskave so namreč pokazale, da je vpliv zelenjave na zdravje še ugodnejši. Priporoča se uživanje sezonskega sadja in zelenjave iz lokalnega okolja, ki je optimalno dozorelo, ima krajšo transportno pot in čas skladiščenja in posledično ugodnejšo biološko vrednost.” Verjetno boste rekli, kdo pa ne poje te količine. Četrt kilograma zelenjave je ena bučka ali pa krožnik kislega zelja, kisle repe. Torej je za zdravje potrebno dnevno pojesti npr. 1 jabolko in krožnik mešane solate pripravljene iz različne zelenjave različnih barv, razdeljeno na več obrokov. Seveda pa, če vam zelenjavo predstavlja le kakšen list zelene solate, pa je pol kilograma kar težko doseči. Z malo domišljije in iznajdljivosti se da pripraviti okusne zelenjavne jedi.

Pred nedavnim sem na neki angleški strani prebrala, da ima uživanje zelenjave pozitiven učinek na razpoloženje. Če jeste zelenjavo, ste že naslednji dan boljše volje. Zato ni nenavadno, da študije ugotavljajo, da je med vegani manj srčno-žilnih bolezni.

Več zanimivosti in koristnih informacij si lahko preberete na Nacionalnem portalu o hrani in prehrani Prehrana.si

Vir: Prehrana.si

Wikipedia

Foto: Pixabay

Dodaj odgovor