Kilogram več – daljše življenje?

“Vsak dan pojejte dve jajci in pijte eliksir dolgoživ, pa boste živeli sto let”. Takih člankov in objav ne berem. Take objave so tendenciozne, z delnimi resnicami zato, da so ljudem všečne, da berejo in jih razširjajo, ali pa so reklama za nek čudežni izdelek.

Včasih malo pobrskam po nacionalnem portalu o hrani in prehrani – Prehrana.si, ki je v okviru programa Inštituta za nutricionistiko in Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ). Namen portala je zagotavljanje strokovnih in razumljivih informacij s področja prehrane, Komercialnih objav ni na njem, pač pa preverjena dejstva. Za objavami stojijo strokovnjaki. Na tem portalu sem našla tudi članek z naslovon Ali zmanjšan energijski vnos res upočasnjuje staranje? Že pred leti so delali poskuse na mišeh in ugotovitve so bile vzpodbudne. Potem so raziskave prenesli na ljudi, prve raziskave so potrjdile precej pozitivnih učinkov zmerno zmanjšanega energijskega vnosa, še posebej kar zadeva nekatere metabolne dejavnike tveganja za najpogostejše bolezni, kot so diabetes tipa II, rak in srčno-žilne bolezni. Vprašljivo pa je, kakšno zmanjšanje vnosa kalorij je še koristno, saj pretirana vitkost zdravje poslabša. Potrebne bodo še nadaljne raziskave, da bodo lahko opredelili kolikšen bi moral biti naš optimalen dnevni vnos kalorij, da bi kar se da najbolje koristil zdravju. Do takrat stroka svetuje, naj se nikar ne lotimo štetja kalorij v upanju, da bomo ostali večno mladi.

Še vedno velja, da je zdrava in uravnotežena prehrana z veliko svežega sadja in zelenjave, brez prenajedanja, najboljši način za ohranjanje zdravja. Če dodamo še ugotovitve Američanov, pa si pestro uravnoteženo prehrano lahko obogatimo s kozarčkom vina in skodelico kave.

Foto: Pixabay

Dodaj odgovor