Nasilje na CSD – dva mrtva

Na SiolNet so napisali: Po socialni delavki umrla še druga žrtev napadalca. Pozornost mi je pritegnil nerazumljiv naslov, ki omenja socialno delavko. Ko sem prebrala celo novico, mi je bilo jasno, da gre za slab prevod iz hrvaščine. Šlo je za starejšega moškega, stranko centra za socialno delo, ki je ustrelil socialno delavko in pravnika. Socialna delavka je bila mrtva takoj, pravnik pa je umrl v bolnici. Mediji so poročali, da je socialna delavka že pred dvema mesecema opozorila policijo na to, da postaja moški vse bolj agresiven in da namerava nabaviti pištolo. Policija ni reagirala. Storilec se je že zdravil na psihiatriji, bil je agresiven in prekomerno je pil.

Pri socialnem delu se srečujemo s problemom nasilja strank. Večina strank in uporabnikov so prav prijazni ljudje, ki so se znašli v neki stiski. Stranke pa so tudi uporabniki psihiatrije. Celo samostojno področje dela je skupnostna skrb za uporabnike psihiatrije. tam naj bi delali posebej usposobljeni strokovni delavci. Ampak problem niso duševni bolniki.

Agresiven lahko postane kdorkoli, ki se znajde v življenjski stiski. Morda se kdo spomni napada na direktorja CSD v Žalcu pred mnogimi leti. Če imam prave informacije, je napadalec bil agresiven, ker ni dobil stanovanja. Ko je stiska dovolj huda, ljudje izgubijo razum.

Marsikaj se da narediti z besedami, s pogovorom, s prijaznostjo. Pri socialnem delu je zelo pomembno, da strankam in uporabnikom sporočamo, da jih razumemo in da bomo pomagali, kolikor je v naši moči. Včasih se da videti kakšnega strokovnega delavca, delavko, ki se preveč enači s predpisi in izraža moč, ima potrebo po doživljanju moči. Tudi v primerih, ko je očitno, da ima stranka nerazumne zahteve, je potrebno počasi in previdno pripeljati do uvida. Profesorica FSD dr. Gabi Čačinovič Vogrinčič je rada rekla, da je potrebno stopiti v čevlje uporabnika in ga po majhnih korakih peljati v pravo smer. Res pa so ljudje, ki jim ni mogoče priti blizu in se je pred njihovo agresijo pač potrebno zavarovati.

Za osebno varnost bi morali strokovni delavci CSD imeti pri sebi sprej in “panik stikalo” za klic na pomoč. Drugi problem pa je zakonodaja. Nimam odgovora, ali bi pri nas policija odreagirala na prijavo socialne delavke. Verjetno bi. Imeli smo primer, da je psihično motena oseba grozila moji sodelavki. Ker je šlo za mali CSD, kjer smo bile vse povezane in tudi poznale vse stranke, je kolegica poklicala na policijsko postajo in so brez spraševanja takoj prišli. Nasploh mi je uspelo pomiriti jezne stranke in osebno nisem pri delu doživela konkretnih groženj niti hujšega nasilja.

Foto: Pixabay

1 misel o “Nasilje na CSD – dva mrtva”

  1. Komentar FB uporabnika: Tragično in nerazumljivo. Zakaj sta morala umreti človeka, ki sta ne le zgolj opravljala svoje delo, pač pa je njuno poslanstvo bila pomoč ljudem. Nevarnosti sta se zavedala, a ju sistem ni zaščitil. Se to lahko zgodi tudi pri nas? Verjetno. Upajmo, da se ne bo in da smo se iz tragične zgodbe kaj naučili.

Dodaj odgovor