Nesmiselno merjenje moči

Osnovno pravilo dela z ljudmi, ki imajo težave je: razumeti ga, razumeti vedenje, skupaj opredeliti problem, pogledati, kaj so močne točke, usmeriti se na pozitivno in to krepiti. Svetovalec, bodisi socialni delavec, pedagog, terapevt mora vzpostaviti zaupen odnos s svetovancem, vendar pa zaupanja ne sme zlorabiti.

Poglejmo Mihčevo situacijo. Mihec je bil tih in plah učenec drugega razreda, torej sedemletni deček, ki se je pravkar naučil pisati velike tiskane črke. Zjutraj je težko vstajal, pa tudi, če je zgodaj vstal, si je dal veliko opraviti z vsemogočim in je bil pozen ter je večkrat zamudil začetek pouka. Ob zamudah ga je učiteljica poslala k ravnateljici, ki se je z njim pogovorila. Ko je bilo ravnateljici tega zamujanja dovolj, mu je narekovala, da je napisal izjavo: OBLJUBIM DA BOM V ŠOLO PRIHAJAL PRAVOČASNO. Pod to izjavo sta se oba podpisala, ravnateljica je dodala datum in pritisnila še uradno štampiljko šole, da bo ja držalo. Seveda ni bilo želenega učinka.

Kako bi učiteljica lahko dosegla, da Mihec ne bi zamujal? Zamujanju ne bi smela formalno posvečati pozornosti. Vedela je, da obožuje Lego kocke. Naročila bi mu, da pride pol ure pred začetkom pouka k njej, da bosta sestavljala kocke in bo potem vsak dan sošolcem pokazal sestavljeno, ali pa da ji bo kaj pomagal. Mihec bi dobil s tem priznanje in kamenček h krepitvi njegove šibke samozavesti. Tako pa je vedno znova dobival sporočilo, da je zguba, ki ne more priti pravočasno. Šola mu je bila vedno bolj neprijetna.

Če bi bil deležen kakšnega priznanja, pohvale, bi njegov položaj v razredu bil drugačen. Bil bi notranje motiviran, da ne zamuja. Vedel bi, da odhaja na kraj, kjer je sprejet, kjer vidijo, kaj zmore. Ko pa je dobil še diagnozo avtizem in maksimalno možno število ur dodatne strokovne pomoči, pa je šlo samo še navzdol. Še tisti sošolci, ki so bili prijatelji iz vrtca so se mu odtujili, ker je postal “čudak” avtist, ki ima edini v razredu posebno beležko, v katero učitelji pišejo vsak dan sporočila staršem. Miha je doma potožil, da se nekatere učiteljice pogovarjajo z njim, kot da je retardiran. Tako je nastal začaran krog zamujanja, oštevanja, slabih občutkov in še več zamujanja. Razen tega je Miha dobil vtis, da prisotnost pri pouku ni pomembna, saj je on v času pouka bil pri specialni pedagoginji in delal stvari, ki po njegovem mnenju niso imele nikakršne zveze s poukom.

Delo z ljudmi ni enostavno. Svetovalec, pedagog, učitelj, če se zaveda, kakšen pomen ima njegovo delo, kakšen vpliv na življenje posameznika, svojega dela ne more opravljati za plačo, pač pa kot poslanstvo in se bo trudil delati maksimalno dobro. Ne bo gledal na uro in bo kdaj v korist drugega pozabil na svoj ego in svojo moč.

Foto: Pixabay

Dodaj odgovor