Ocene na “slab” dan

Neka učiteljica je otroku s posebnimi potrebami v zvezek napisala:

Preverila sem ga tudi matematiko in ker sem videla, da mu dobro gre, sem ga kar ocenila. Imel je le 2 napaki. Čeprav sta 2 uri prej z učiteljico Petro vadila in je rekla, da je vse pomešal. Tako kot sva se že pogovarjali, je pri Janu potrebno ujeti pravi trenutek, ker včasih gre, včasih pa se pri isti stvari še izgubi. Danes mi je uspelo najti ta trenutek.”

Res lepo, da je učiteljica otrokovo znanje ocenila v trenutku, ko je imel dober dan in “mu je šlo”. Spomnila sem se pred leti popularne diagnoze MCD – minimalna cerebralna disfunkcija. Psiholog, univerzitetni profesor, ki je bil član naše komisije za razvrščanje otrok z motnjami v telesnem in duševnem razvoju, je zelo pogosto ugotavljal, da imajo otroci povprečne ali mejne intelektualne sposobnosti in MCD. Pojasnil mi je, da se MCD najpogosteje prepozna po tem, da otrok danes obvlada neko učno snov, jutri o isti snovi ne more povedati ničasar, potem pa spet.

Mislim, da se človeški možgani ne spreminjajo tako hitro, kot se spreminjajo diagnoze ter poimenovanja motenj in stanj. Domnevam, da bi tisti z diagnozo MCD danes dobili MAS – motnje avtističnega spektra.

Poimenovanja se mi ne zdijo bistvena. Tokrat se sprašujem o znanju in pomenu ocen. Ocene se zbirajo s testi na določene dneve in kakor je otrok razpoložen, tako bo odgovarjal. En dan zna, drugi dan vse pomeša. Ali je za življenje pomembno, da zna vsak dan. Ali je pomembno, da otrok ve, da se pri Otiškem Vrhu z veliko začetnico napiše vrh, če gre za vas, sicer pa z malo. Ali mu je potrebno z rdečim pisati pripombe in mu črtati po zvezku, da se mu čim prej dopove, da se nesposoben. da se mu čim prej vzame veselje do šole. V šolah smo se učili in se še vedno učijo ogromno neke snovi, ki je nikoli v življenju ne potrebujejo. Ali veste kaj o odvodih, integralih, kotnih funkcijah? Pa latinska poimenovanja posameznih kosti smo morali znati. samo zaradi ocen. Morda tudi zato, da se poćotim pametno, ko vem, kako se po latinsko reče očesnemu živcu in kaj je os temporale. Trapasto.

Mislim, da bi bilo prav, će bi se pedagoški svet malo zamislil nad smislom ocen in šolske snovi. V čem je pomen ocen, če lovimo dobre dneve in kaj, če pade ocena na slab dan. Ocene so pomembne, ker so sredstvo motivacije in discipliniranja. So sredstvo, ki koristi učiteljstvu, ne pa nujno tudi otrokom. Včasih bi vzpodbudna beseda bila bolj učinkovita in koristna kot pa številka.

Foto: Pixabay

Dodaj odgovor