Razred kot divjina

Na portalu Mable sem našla zanimiv članek, kjer izhajajo iz TV reality showa. Enajst znanih osebnosti, med njimi tudi igralka Anne Hegerty z Aspergerjevim sindromom, se sooča z izzivi in preživetjem v divjini. Za človeka z Aspergerjevim sindromom je to še posebej težko in je primerljivo z izzivi, s katerimi se srečuje otrok z motnjo avtističnega spektra v razredu.

Področja, ki povzročajo frustracije:

  1. Okolje –  senzorno preobremenjenost lahko povzroči  hrup v razredu – živahen in glasen pogovor sošolcev, šolski zvonec- Lahko je moteča temperatura v razredu, vonji od vonja po potu do .deodorantov. Lahko je preveč barv.
  2. Spanje – Otroci z avtizmom imajo lahko tudi težave s spanjem, kar vpliva na njihovo koncentracijo in razpoloženje naslednji dan v šoli. Udeleženci izziva preživetja v divjini so postali razdražljivi, ker se niso mogli primerno naspati,
  3. Struktura –  V divjini je vsak dan nov nepredvidljiv izziv. V razredu pa je pomanjkanje strukture in spremembe v dnevni rutini za otroka z motnjo avtističnega spektra katastrofalno.
  4. Hrana – V divjini so bili odvisni od hrane, ki so jo našli v naravi. Za osebo z Aspergerjevim sindromom je to skoraj nemogoče. V šoli je pri malici lahko kruh pretrd, premehek, namazano predebelo, pretanko. Kadar je  senzorna preobčutljivost v zvezi s hrano, je lahko moteča tekstura, barva, vonj in okus. Čeprav je otrok lačen, ne more jesti.
  5. Konverzacija – v izzivu preživetja v naravi je Anne Hegerty imela težave pri konverzaciji s pomembnimi ljudmi npr. spraševala se je, ali ji je nekdo ponudil blazino, ker je prijazen, ali zato ker hoče zmagati. Podobno se otrok z avtistično motnjo sprašuje, ali sošolec misli resno, ali se šali; kaj je učitelj mislil z nekim vprašanjem.

V omenjenem zapisu ponujajo nekaj strategij za pomoč otroku z avtistično motnjo v razredu.  Menim, da se avtistična motnja pojavlja s tako različnimi posebnostmi in preobčutljivostmi, da tu ni receptov in enostavnih napotkov. Pedagogi in odrasli, ki skrbijo za otroka z avtistično motnjo morajo raziskati posebnosti posameznega otroka in iskati rešitve, ki ustrezajo konkretnemu otroku, da se mu frustracije, ki jih doživlja v razredu, ublažijo,

 

Fota: Pixabay

Dodaj odgovor