Tveganja in bolezni zaradi premalo spanja

Odrasel človek potrebuje 7 do 9 ur spanja na noč, da se telesno in psihično odpočije in regenerira. Kumulativni učinek pomanjkanja spanja je lahko uničujoč za naše zdravje. Tu je seznam 22 bolezni, ki jih lahko povzroči ali poslabša pomanjkanje spanja:

1. Povečuje tveganje za razvoj raka
Posebej raka dojk in raka prostate.

2. Pridobivanje telesne teže
Za tiste, ki skušajo ohraniti zdravo telesno težo, pomanjkanje spanca sploh ni priporočljivo. Utrujenost naredi ljudi lačne.

3. Povečuje tveganje za okužbe
Študije so pokazale, da se vnetne beljakovine nahajajo v velikih količinah pri ljudeh, ki trpijo zaradi pomanjkanja spanja.zni.

4. Depresija
Pomanjkanje spanja vpliva ne le na fizično stanje, ampak tudi na duševnost. Eden od pogostih stranskih učinkov pomanjkanja spanja je depresija. Psihična stiska, ki prihaja s premalo spanja, ustvarja plodna tla za različne duševne motnje.

5. Izguba nadzora
Še en psihološki učinek pomanjkanja spanja je upad sposobnosti obvladovanja čustev. Ljudje, ki nimajo dovolj spanja, imajo veliko težav pri nadzorovanju svojih čustev in so nagnjeni k bolj ekstremnim razpoloženjem.

6. Zmanjšanje čustvene inteligence
Pomanjkanje spanca se ne izraža le v osebni čustveni škodi. Oseba, ki nima dovolj spanja, ima težave pri razumevanju občutkov drugih, vključno z družino, prijatelji in sodelavci, kar ima lahko resne posledice.

7. Oslabitev imunskega sistema
Dobro je znano, da morate, ko ste bolni, veliko počivati, da lahko imunski sistem opravi svoje delo, vendar je sposobnost imunskega sistema dvosmerna ulica. Premalo spanja oslabi imunski sistem.

8. Poveča tveganje za sladkorno bolezen
Številne študije so pokazale, da pomanjkanje spanja povečuje odpornost telesa na insulin, kar pomeni povečano tveganje za sladkorno bolezen tipa 2.

9. Trajna poškodba in staranje kože
Pomanjkanje spanja povzroči, da telo sprošča odvečne količine stresnega hormona kortizola. Eden od učinkov tega hormona je razgradnja kolagena v koži, beljakovine, ki ohranja našo kožo gladko in voljno.

10. Nevronski odpadki
Nova raziskava je sprožila razpravo med raziskovalci o načinih, kako spanje spodbuja odstranitev „nevronskih ostankov“ iz možganov.

11. Zmanjšanje pričakovane življenjske dobe
Statistični podatki o tem vprašanju so jasni: ljudje, ki spijo manj kot 6 ur na noč, imajo v naslednjih desetih letih tveganje za smrt 4-krat več kot ljudje, ki ponoči spijo šest ur ali več.

12. Zmanjšanje učinkovitosti cepiv
Glede na študijo, opravljeno na Univerzi v Kaliforniji v San Franciscu, pomanjkanje spanja ponoči lahko zmanjša učinkovitost cepiv.

13. Bolezen srca
Napetost in stres zaradi pomanjkanja spanja povzročita, da telo sprosti hormone, ki lahko povzročijo srčni napad. Ljudje, ki spijo manj kot 6 ur na noč, povečajo tveganje za smrt za 48% kot posledica srčnih zapletov.

14. Škoda zaradi presoje stanja
Pomanjkanje spanja deluje na sposobnost presoje in prisebnost kot droga ali alkohol. Stanje utrujenosti bistveno poslabša samokritičnost.

15. Povišan krvni tlak
Drugo tveganje, povezano s kemikalijami in hormoni, ki se sproščajo v stanju pomanjkanja spanja, je zvišan krvni tlak. Ameriška študija je ugotovila, da je tveganje ljudi, ki trpijo zaradi pomanjkanja spanja, da razvijejo visok krvni tlak, 3,5-krat večji kot ljudje, ki dovolj spijo.

16. Nereden srčni utrip – aritmija
Drug problem, ki izhaja iz pomanjkanja spanja, je nepravilen srčni utrip. Ta medicinski problem je posledica motenj delovanja srca ali električnega prenosnega sistema in je lahko smrtno nevaren.

17. Možganska kap
Različne študije so pokazale, da lahko znatno pomanjkanje spanja povzroči kap. Študija, ki jo je na primer izvedla ameriška vojska, je pokazala, da pomanjkanje spanja ovira 700 različnih genov, ki so odgovorni za kompleksne sisteme v telesu, in ena od nevarnosti je kap.

18. Šibko telo
Med globokim spanjem se sproščajo nekateri rastni hormoni. Te kemikalije omogočajo celicam in tkivom telesa, da se regenerirajo, povečajo mišično maso in okrepijo kožo. Pomanjkanje spanja bo zato vplivalo na katerega od teh vitalnih procesov.

19. Vpliv na kosti
Tudi kosti se med spanjem gradijo in obnavljajo, zato lahko pomanjkanje spanja povzroči znatno poškodbo kosti in gostoto kosti.

20. Poveča kronično bolečino
Veliko ljudi trpi zaradi kroničnih bolečin v določenih delih telesa. Eden od stranskih učinkov pomanjkanja spanja povečuje to bolečino.

21. Zmanjšanje duševnih sposobnosti
Poškodba telesne moči zaradi pomanjkanja spanca se izraža tudi psihično. Z drugimi besedami, ne samo, da dovolj spanja zmanjša vašo sposobnost spoprijemanja s stresom, ampak tudi pomanjkanje spanca povzroči stres, paniko, nepremišljene in napačne odločitve ter celo popolno mirno stanje v kritičnih časih. Moti ustvarjalniost in kognitivne sposobnosti.

22. Nevarnost nesreč
Zaradi premalo spanja je večja nevarnost nrsreč. Eden od problemov nespečnosti je, da možgani prepričajo vaše telo, da je v redu, zaradi česar mnogi utrujeni vozniki menijo, da so usposobljeni za nadaljevanje vožnje. Seveda so rezultati lahko usodni.

Torej, ko naslednjič pomislite, da bi dan podaljšali na račun spanja, storite sebi uslugo in pojdite spat. To bo izboljšalo vašo kakovost življenja v neposrednem času in dolgoročno ohranilo duševno in telesno zdravje.

Vir: https://www.healthyandnaturalworld.com/dangers-of-sleep-deprivation/

Foto: Pixabay

Dodaj odgovor