Zakaj je koristno dnevno uživati avokado

Avokado sem prvič videla pred mnogimi leti ob nakupovanju v Avstriji. Seveda je bilo potrebno takoj poskusiti ta nenavaden sadež. Z dodatkom limoninega soka nam je bil zelo všeč. Zdaj ga že precej let lahko redno kupujemo v naših trgovinah. Malo sem pobrskala po informacijah glede koristi uživanja tega še kar dragega sadeža.

Avokado je sadež, vendar bi ga po okusu lažje uvrstili med zelenjavo. Je sadež drevesa avokadovec iz družine lovorikovk. Raste v toplih krajih. Najbližje je v Izraelu in južni Španiji.

Avokado je bogat s hranili. Poleg nenasičenih maščobnih kislin ima več kot 20 vitaminov, največ ima vitamina C, vitamina K, folata in kalija. Kombinacija maščb in vitaminov pomaga pri lažji absorbciji esencialnih karotenoidov telesu, kot so lutein, likopen, alfa-karoten in beta-karoten.

1. Zdrave maščobe za prave ravni holesterola

Avokado je poln zdravih maščob, ki znižujejo slab holesterol in zmanjšujejo tveganje za kapi in srčno-žilne bolezni

2. pomoč pri hujšanju

Ugotovljeno je bilo, da uživanje pol avokada na dan poveča sitosti in to obdrži do 5 ur po obroku.

3. Krvni tlak

Visoka vsebnost kalija ugodno deluje na uravnavanje krvnega pritiska.

4. Zdravje kosti

Avokado je dober vir vitamina K, ki pomaga pri absorbciji kalcija v telesu, kar je bistvenega pomena za zdravje kosti in preprečevanje osteoporoze.

5. Zdravje oči

Avokado vsebuje dva zelo pomembna karotenoida, lutein in zeaksantin, ki sta bistvena za zdravje oči in vid.

To super-hrano lahko dodate svojim smutijem, kašam, solatam, sladicam, sendvičem. Okusen je kot namaz na rženem kruhu in pokapljan z limoninim sokom.
Kombinacija paradižnika in avokada v solati ali v omaki guacamole omogoča, da se likopen v paradižniku bolje absorbira v prisotnosti maščobe v avokadu. Likopen je antioksidant in je pomemben za preprečevanje bolezni srca, bolezni žil in zmanjšuje tveganje za nastanek raka. Glede na številne dobre lastnosti je prav, da ga vključimo v vsakodnevno prehrano, vendar pa s količino ne kaže pretiravati, saj ima precejšnjo kalorično vrednost.

Vir: Wikipedia https://sl.wikipedia.org/wiki/Avokadovec

Healthy Food House

Foto: Pixabay

Dodaj odgovor